فراخوان الجزیره قطر برای ثبت تجربیات آموزش عربی

وب‌سایت «تعلّم العربیة» وابسته به شبکه رسانه ای الجزیره، ابتکاری را با عنوان «تجربیات میدانی الهام‌بخش» در پلتفرم‌های دیجیتال خود راه‌اندازی کرده و به دنبال آن است تا تجربیات معلمان زبان عربی برای غیرعرب‌زبان‌ها را در کلاس‌های درس حضوری و مجازی جمع‌آوری کند.

این موسسه رسانه‌ای اعلام کرده است که بعد از ثبت این تجربیات، آنان را در تارنمای اینترنتی خود منتشر و همچنین در کتابی نیز چاپ خواهد کرد تا به عنوان یک منبع مهم برای آموزش زبان عربی معرفی شده و مورد استفاده عموم قرار گیرد.

الجزیره این ابتکار را به منظور فراهم آوردن فرصتی برای همه معلمان و اساتید این حوزه راه اندازی کرده تا اولا آنان با تجربیات هم آشنا شده، از آنها بهره ببرند و از روش های جدید الهام بگیرند و نیز مطالب مربوط به آموزش دستور زبان عربی را به صورت عملی و موفق جمع آوری کنند، روش هایی که هر کدام با توجه به تجربیات و مهارت های معلمان، متفاوت از هم خواهد بود.

الجزیره اعلام کرده است که معلمان برای پیوستن به این پویش باید پست‌های حاوی مطالب کاربردی و نه تئوری را به اشتراک بگذارند که حاکی از موفقیت آنها در حوزه کاریشان باشد.

بنا بر اعلام این موسسه، برای این پویش ابتکاری تاکنون بیش از 150 درخواستِ مشارکت از کشورهای مختلف از جمله کشورهای عرب، ترکیه، آمریکا و مالزی ارسال شده است.

برای پیوستن به این پویش بر روی این لینک کلیک نمایید: (لینک ثبت نام)

کد خبر 16560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =